آموزش باز کردن هد مسدود شده پرینتر اپسون
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۵
  • 74 بازدید
  • 0 نظر
  • دسته ها : آموزش

آموزش باز کردن هد مسدود شده پرینتر اپسون

نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر اپسون

چنانچه پرینتر شما پس از استفاده نرمال دچار گرفتگی هد شده است و این گرفتگی با استفاده از نرم افزار Head Cleaning پرینتر برطرف نمی شود، استفاده از محلول هد بازکن ملایم Neomark توصیه می شود.
اگر گرفتگی هد ناشی از استفاده نکردن از پرینتر برای مدت طولانی و یا استفاده از جوهرهای نامرغوب باشد، استفاده از محلول هد بازکن قوی Neomark توصیه می گردد.
نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر با استفاده از محلول هد باز کن ملایم Neomark Clean 01-B
۱- ابتدا یک سری کارتریج قابل شارژ برای پرینتر خود تهیه کرده و آنها را با محلول هد بازکن ملایم Neomark Clean 01-B پرکنید.
۲- کارتریج های پر شده با محلول هد باز کن را جایگزین کارتریج های جوهر نمایید.
۳- دو بار عمل Head Cleaning را با استفاده از نرم افزار پرینتر انجام دهید.
۴- با استفاده از کامپیوتر نرم افزار Nozzle Check را اجرا کرده Nozzle Check Pattern را پرینت کنید و ببینید آیا نازلهای گرفته شده باز شده اند یا خیر. (از آنجایی که محلول هد بازکن تقریبا بی رنگ است، Pattern را به دقت و در مقابل نور مشاهده نمایید.)
۵- چنانچه نازلها هنوز باز نشده اند، عمل Head Cleaning را مجددا انجام دهید و سپس مرحله ۴ را تکرار کنید، چنانچه باز هم جواب نگرفتید، پرینتر را برای چندین ساعت رها کنید و سپس مرحله ۴ را انجام دهید. برخلاف هد باز کن قوی، محلول هد بازکن ملایم را می توانید برای مدتها روی پرینتر خود نصب نمایید.

توجه مهم:

در تمامی مراحل زیر این نکته را به یاد داشته باشید که خارج کردن کارتریج های جوهر از پرینتر برای مدت طولانی، ممکن است خشک شدن جوهر و خراب شدن هد را در پی داشته باشد.

در صورت نیاز به توضیحات بیشتر در زیر همین پست نظرات خود را درج کنید.

منبع : میهن درایور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *